SOFIIN SVĚT

big_sofiin-svet-108569Je další knížkou, která se silnou stopou vryla do mého života. I když je to s ní trochu jinak, než s ostatními knihami. A povím vám jak. Můj partner vystudoval filozofii, a jelikož jsem nechtěla v době našeho seznámení, být úplně mimo mísu, hledala jsem, kde se co dalo o filozofii. Jasně, že mi stačily základy, ale mít trochu přehled v této oblasti bylo potřeba. Byla mi jako pro začátečníka doporučena právě tato knížka od Josteina Gaardera – Sofiin svět.

 

Autor v ní popisuje dějiny filozofie tak lehce a umě je zaplétá do děje 14 leté Sofie žijící ve kdesi v Norsku a jejího učitele Alberta Knoxe. Ten, nejdříve tajně, posílá Sofii dopisy, kde jí postupně seznamuje historií světové filozofie. Kupodivu to Sofii velmi zajímá. Další důležitou osobou celé knihy je Hilda, holčička, o které se dozvídá Sofie z dopisů od Hildina otce. Společně s Albertem zjišťují, že jsou v moci Alberta Knaga, který celý příběh o Sofii píše pro svou dceru Hildu. Podaří se jim s Hildou spojit a nakonec i vystoupit z celého příběhu a vstoupit do světa lidí. V tomto světě jsou však neviditelní. Jen s Hilda dokáže vycítit Sofiinu přítomnost.

Knížka to byla opravdu zajímavá. Líbila se mi hlavně první část. Pak se děj začat, z mého pohledu, až moc kroutit a kombinovat. Nicméně jsem se o filozofii hodně dozvěděla a nevadil mi ani ten fakt, že jsem musela nad dějem více přemýšlet, než u ostatních knih. Zatím se ke knížce vracet nechce, ale určitě se k ní někdy vrátím. Mám ji přece spojenou se svým životem a životem mého partnera.

About the post

Nejoblíbenější knihy

Zanechat Odpověď

