Dáváte přednost knížce nebo filmu?

Už se vám také stalo, že jste si přečetli knížku, která se vám moc líbila a pak zjisitli, že se můžete podívat i na film, podle knižní předlohy, kterou jste právě četli? A jak se vám to líbilo? Srovnávali jste? Byli jste zklamání či potěšeni?

Přečetla jsem mnoho knížek a mnohé z nich se setkali i svého zfilmováním, jenže já jsem neměla odvahu si je pustit. N že bych se bála, to ne, ale měla jsem obavu, že si zkazím dojem z knížky. Ve vlastní fantazii jsem si vystavěla obrazy děje a jsem s nimi spokojená až tak, že si je nechci nechat „přepsat“ představami někoho jiného.

A když jste viděli film, lákalo vás to přečíst si knížku? Mně se to stává speciálně u komedií typu: Jak utopit doktora Mráčka aneb konec vodníků v Čechách, Taková normální rodinka, Básníci nebo scénáře k filmům Smoljaka a Svěráka. To mě baví hodně. To si při čtení vybavuji děje a obrazy z filmů a moc si to užívám.

images

Dalším „fenoménem“ po knihách a filmu je mluvené slovo. I to jsem si oblíbila. Když nemám dost času na čtení, poslouchám namluvené knížky při jiné práci. Je to zase úplně něco jiného. Barva hlasu a mluva předčítajícího dodává vašim představám zase úplně jiný rozměr. I díky tomu jsem se zamilovala do několika knih, které by mě asi jen po klasickém přečtení, tak nedostaly. Nebo bych z nich prostě byla vyřízená méně.

A co vy? Jak to máte vy? Raději čtete, díváte se nebo posloucháte?

About the post

Myšlenky

Zanechat Odpověď

