Krabat

Možná tuto knížku znáte i pod názvem Čarodějův učeň, ale mně se Krabat prostě líbí. Tahle knížka mě chytla za srdce, nádherně napsaná lužickosrbským spisovatelem Otfriedem Preusslerem. Příjemně strašidlácká pohádka o mlýnu, Mistrovi a 12 jeho pomocnících. O přátelství, lásce, pomoci, víře, pomstě i smrti. Jakmile si vzpomenu na tuto knížku, musím hned zapátrat v paměti po dívce, která Krabatovi zachránila život. V knížce není pojmenována, mluví se tu o ní jako o kantorce. Pro mě je to nezapomenutelný název.

Když jsem projížděla kousíčkem území bývalého lužickosrbska v severních Čechách, tak aniž bych věděla o tom, kde jsem, začala jsem své sestře vyprávět o této úžasné knížce. Jaké bylo mé překvapení, když mě seznámila s tím, že právě tady někde se mohl onen pohádkový příběh odehrávat. No řekněte, není to náhoda? Nebo náhody neexistují a Krabat si o to řekl?

images (3)

A představte si, že to není tak dlouho so jsem se dozvěděla, že předlohou Krabatovi byla skutečná postava. Mělo jít o chorvatského plukovníka odměněného saským panovníkem. Jméno Krabat se dá přeložit jako Chorvat.

Podle knižní předlohy byly natočeny i filmy, ale ještě jsem  neviděla ani jeden, nechci si svou představu Krabata, mlýnu, kantorky a celé knihy nechat ovlivnit někým jiným.

About the post

Nejoblíbenější knihy

Zanechat Odpověď

