Kniha vs. technologie

čtečka vs. kniha
čtečka vs. kniha

Stal se zlom. Stalo se něco neočekáváného. Stalo se něco nemožného.

K Vánocům jsem dostala Kindle. Ano, je to tak. Ten malý zázrak, co předstírá, že je knížka, ve které se ale nedá listovat a nevoní. Tak tohle byl můj názor ještě před Vánoci. A ejhle, jak se vše může změnit jen během pár dní.

Přiznávám, byla jsem nejdřív docela skeptická a moje první reakce, když jsem otevřela a rozbalila onu záhadnou krabičku byla  „Cože, vy mi chcete říct, že na tomhle mám číst Alchymistu?“ No prostě jsem si nedokázala představit, že moji starou dobrou kamarádku knihu nahradí tohle elektronické zařízení. Jediné, co mě utěšovalo, bylo to, že se jedná o starší model, který funguje na principu inkoustu a nejde tedy o klasický displej jako třeba u notebooku.

První dny byly krušné, ale..musím uznat, že to není tak špatné. Vlastně je to skvělý vynález a já konečně chápu, proč je to tak oblíbené a žádané.

Je půlka ledna a já se od něj nehnu ani na krok, i na záchodě si čtu! Výhodou je, že v něm můžu mít třeba tisíc knížek a přesto ho vezmu všude s sebou. Není tedy těžký, ba naopak praktičnost nezapře.

No a co se týče designu, tam u mě má taky bod.

Dřív jsem se bránila těmhle vymoženostem dnešní doby. Nemám ani Facebook, ani Twitter a žiju. Ale Kindle vlastně není vůbec takový, jaký jsem si ho představovala. Je to pokrok. Samozřejmě nezanevřu na klasickou knihu, nechápejte mě zle. Jen jsem se prostě takhle jednou otevřela novým věcem…

Upřednostnujete čtečky nebo klasickou papírovou knížku?

About the post

Technologie

Zanechat Odpověď

